Voor iedereen een geschikt reisaanbod!

Altijd het beste aanbod

Veilig boeken bij betrouwbare partners

ONZE TIPS & BLOGS

Het veranderde leven van een ”verwend” toeristengezin

Jaar in, jaar uit pakken we de koffers en vertrekken we tien dagen naar een Grieks eiland. Of eigenlijk pakt mama vier koffers in, klein detail voor papa en onze twee kotertjes. Een mooie traditie waarmee we al vele mooie zomervakanties hebben beleefd. Niet heel creatief maar gelukkig hebben we nog wel afgewisseld tussen de eilanden. We hebben Kos, Corfu en Rhodos mogen verblijden met ons als typisch Nederlands toeristengezin.

Tot opeens Corona opdook. Griekenland bleek opeens een onneembare vesting waardoor we een andere vakantiebestemming moesten zoeken. We komen voor ons eigen Nederland als bestemming. Voorheen voelde dat echter nooit echt als “op vakantie gaan” maar meer als een lang uitstapje. Na onze laatste vakantie moeten we daar zeker op terug komen. Sorry mooi Nederland dat we je nooit echt als vakantieland hebben gezien.

Overijssel werd onze vakantiebestemming
Het leek ons door Corona verstandig om in het eigen land te blijven. We begonnen ons te verdiepen in de natuur en bezienswaardigheden per provincie. Uiteindelijk bleek onze voorkeur bij de rust van bossen te liggen. Maar ook het Griekse gevoel van een zwembad zou fijn zijn. Uiteindelijk besloten we te kiezen voor een vakantiepark in Drenthe of Overijssel. Beide twee vrij rustige provincies, vooral in de uitgestrekte natuurgebieden.

Uiteindelijk hebben we een vakantiepark in Overijssel gekozen. Een park dat mooi midden in de bossen lag, vrij rustig was en de beschikking had over een zwembad. Achteraf bleek dit een fijne combinatie te zijn. We hebben een verrassend fijne vakantie gehad. Nederland heeft ons positief verrast als vakantieland. Met name de korte reis was een groot voordeel. Dit scheelt je eigenlijk al twee vakantiedagen. Ook de mooie natuur was een pluspunt. Dit jaar geen vrij kale Griekse bergen, maar uitgestrekte dennenbossen afgewisseld met heidevelden.

Nederland is uiteraard minder verzekerd van mooi zomerweer maar met wat souplesse hoeft dat geen probleem te zijn. We hebben heerlijk gefietst wat opvallend veel ontspanning gaf. Even geen drukte en prikkels maar gewoon even lekker uitwaaien in de natuur. Ook de beweging deed ons goed.
Verder hebben we genoten van ons “stukje Griekenland” bij het zwembad. De dagen dat het wat minder weer was, zijn we naar bezienswaardigheden geweest zoals attractiepark Slagharen, een boottocht door natuurgebied de Weerribben, een middag Zwolle en dierentuin Wildlands in Emmen.

Een vakantiepark was ook nieuw voor ons. We waren meestal een Grieks hotel gewend. Maar het is ons zeker niet slecht bevallen. Vooral het voordeel van extra ruimte in je accommodatie vonden we fijn. Een vakantiehuisje is meestal een stuk groter dan een hotelkamer. En zeker met kinderen is een vakantiehuisje leuker en praktischer.

Via de volgende link vindt je een handig overzicht van: vakantieparken in Overijssel.

Zelfs nog een Nederlands najaars tripje

Door de leuke zomervakantie hadden we de Nederlandse smaak te pakken. In het najaar zijn de kids bij opa en oma gedumpt en zijn papa en mama nog even vier dagen gaan uitwaaien. Het Friese Terschelling werd de bestemming. Toch nog wat licht sceptisch namen we de veerboot en kwamen we aan in het gezellige dorp West-Terschelling. Onze vrij lage verwachtingen waren al snel verruild door het leuke eiland-gevoel. We ervaarden zelfs een echt vakantiegevoel en hebben oprecht genoten van het mooie Waddeneiland.

Met name de mooi bossen en duingebieden vonden we heerlijk. Vrij rustige gebieden waar je heerlijk kan wandelen en fietsen. Veel bezoekers fietsen met name door de natuur tussen de dorpen West Terschelling en Midsland. Fiets je door richting het oostelijke gedeelte, dan zal je merken dat het steeds rustiger wordt. De dorpen worden kleiner en er is steeds minder bebouwing. Het meest oostelijke gedeelte van Terschelling, is zelfs onbewoond. Het is een beschermd natuurgebied waar je heerlijk kunt wandelen en fietsen. We hebben de dagelijkse stress achter gelaten en leuke gesprekken gehad. Tijdens het huidige moderne leven wil een goed gesprek er nog wel eens bij blijven. Al wandelen of zittend op een bankje in de duinen, praat je al een stuk gemakkelijker. Niet dat het tussen ons niet goed ging, maar toch is een goed gesprek wel eens goed voor je relatie.

Verder hebben we de vijf dorpen verkend. West Terschelling, Midsland en de drie kleinere dorpen Formerum, Hoorn en Oosterend. Ook hebben we het Bunkermuseum bezocht. Verscholen in de duinen net buiten het dorp West Terschelling. Aan de andere kant van het dorp ligt de hoogste duin van het eiland. Leuk om eens te beklimmen. Bovenop heb je een mooi uitzicht over het dorp, de Waddenzee en het strand.

Meer informatie over het eiland kan je vinden via: Terschelling toerisme informatie.

Nederland als extra optie voor volgende jaar

Wat Corona ons volgende jaar gaat brengen, dat weet niemand. Wat wij wel weten, is dat we misschien wel gewoon weer makkelijk in Nederland op vakantie gaan. Griekenland blijft zeker leuk maar ter afwisseling hoeft Nederland niet onder te doen. Minder zekerheid op mooi zomerweer maar anderzijds is de reis veel korter en zijn er hier meer bezienswaardigheden en activiteiten.

Hopelijk hebben we een leuk inkijkje kunnen geven in onze vakantie veranderingen. Ondanks vaste gewoonten, hoeven andere dingen niet minder te zijn. Dat bleek wel weer.